PODJETNIK


Tomaž Jug, Editor d.o.o.

 
Ljubitelj informatike, oče dveh hčerkic, ki mu vzameta večino prostega časa in mentor vitkega in agilnega podjetništva je svoje delovne izkušnje začel nabirati kot prodajalec zelenjave in DJ. Ustvarjalna svoboda ga je vodila v podjetniške vode, v katerih se kot ustanovitelj in direktor podjetja EDITOR d.o.o. nahaja že vrsto let.

Že od malih nog podjetnik
Tomaževa podjetniška pot se je začela že v zgodnjih letih, ko je pomagal prodajati zelenjavo na tržnici. Tam se je soočil s prvimi kupci in njihovimi potrebami. Veliko je pomagal v mamini trgovini, preko katere je dobil nekakšen oris, kaj pomeni biti ''sam svoj gospodar'', za študij pa je zbral podjetništvo in tako postal diplomiran ekonomist. Kljub temu, da je Tomaža vedno zanimalo podjetništvo in programiranje, je velik ljubitelj glasbe, sam se je poizkusil tudi kot DJ. V podjetništvu je videl možnost lastnega ustvarjanja, ki omogoča samooblikovanje življenjskega prostora in zanimive načine razmišljanja. V času študija so se začeli že prvi poizkusi podjetništva, sicer manj uspešni. Tomaž je prvo komercialno spletno stran naredil že leta 1995, vmes pa je delal tudi v eni izmed italijanskih oglaševanih agencij. Leta 2001 je ustanovil svoje prvo podjetje, h kateremu se mu je leta 2004 pridružil Igor Cej in nastal je EDITOR. Leto šteje kot prelomnico, ki je v njegovo življenje prinesla pravo podjetniško pot s prvimi resnimi poizkusi, prvimi strankami in prvimi zaposlenimi ter prvimi večjim in pomembnimi projekti.
 
Svoboda ustvarjanja, vztrajnost in znanje
Svoboda ustvarjanja je največja vrednota, ki je Tomaža vodila v podjetniške vode. Videti možnosti v uresničitvi tvoje ideje, medtem ko jih drugi ne, strmeti k izboljšavi nečesa že obstoječega in svoboda pri izvajanju tvojega cilja brez, da bi te pri tem kdo omejeval ali vodil (Tomaž pripomni, da te na nek način v podjetništvi vedno vodijo stranke), so glavne težnje, ki so mladega podjetnika vodile v ustanovitev lastnega podjetja. Moč, slava in denar ne morejo predstavljati ključnih vrednot, saj bo podjetnik s takšnimi vrednotami hitro obupal na poti, ki ti prinaša različne ovire in probleme. V kolikor boš dobro delal, bosta moč in slava sledili kot posledica dobrega in poštenega dela. Podjetništvo ti sicer daje možnost večjega zaslužka, začetno vodilo pa morajo biti vrednote nematerialnega značaja. Le vztrajen podjetnik bo lahko uspešen, saj bo v ovirah, ki mu bodo prišle na pot, videl izzive in ne okoliščin za umik. Vztrajnost je tista vrlina, ki pripomore k doseganju uspeha. Z vztrajnostjo je EDITOR, ki je v vrsto letih doživel več neuspehov kot uspehov še vedno uspešno, v inovativnost usmerjeno podjetje. V podjetništvu je cel kup tveganih odločitev, ki jih mora neustrašen (v pozitivnem pomenu) podjetnik sprejeti. Podjetništvo ni varno zavetje, temveč svet, ki terja izpostavitve in s tem določena tveganja. Izkušnje so tiste, ki ti bodo olajšale pot in vodile v t.i. preračunano tveganje. Tesno z vztrajnostjo mora korakati tudi poštenost do sebe, sodelavcev, strank in ostalih partnerjev. Tako v podjetništvu kot na drugih področjih prijaha do človeških napak. Le s poštenostjo bodo napake postale vir novega znanja in zaupanja v kolektivu. Tomaž naprej poudari, da je eden ključnih predpogojev dela, znanje. Podjetnik mora prihajati iz področja, v katerem se znajde in ima vrsto znanj. Običajno bo podjetnik delal tisto, kar ga veseli in zna. Izhodišča pozicija vsakega podjetnika je dobro poznavanje področja svojega dela – brez tega ga kupec, dobavitelj ali drugi sodelujoči hitro spodnese. 
 
Človek si sam postavlja omejitve
Ko boš razumel oviro, ki se ti pojavi ali v podjetništvu ali zunaj njegovih okvirjev, kot izziv, ki bo pripomogel k tvoji poslovni in osebni rasti, se boš lahko definiral za osebo, ki konstanto raste in se bogati. Največ ovir na poti do uresničitve želja izvira iz lastnih omejitev kot so: nimam časa, ne znam, pomanjkanje korajže itd. Gre za t.i. izgovore – največje zaviralce našega uspeha. Tomaž pri tem poudari, da je merilo uspeha zadovoljstvo, ki ga čutiš v življenju. Imeti ob podjetju še družino, prijatelje in druge življenjske vrednote, je merilo uspeha, ki si ga postavlja Tomaž. Ne vidi vzornike v točno določenih ljudem, temveč v določenih njihovih karakteristikah, k izstopajo in služijo k temu, da ti posamezniki dobro delajo. Za največji osebni poslovni uspeh šteje dejstvo, da že vrsto let uspešno posluje.
 
Inovativno podjetništvo pomeni kršenje ustaljenih pravil
Vsi uspešni posli so po mnenju Tomaža v določenem trenutku mogli kršiti ustaljena pravila, ustaljene načine razmišljanja in delovanja. Gre se lahko za zelo majhne spremembe že obstoječega produkta ali celo večje, t.i. revolucije. Revolucije, po mnenju Tomaža, v resnici ne obstajajo. Na svetu v istem trenutku obstaja več ljudi, ki delajo isto ali podobno. Če vzamemo kot primer Google; v resnici ni naredil nič novega. Pred njim so že obstajala  podjetja, ki so spodbujala  iskanje informacij in živela od oglaševanja. Google je le uvedel več manjših sprememb, ki so skupaj botrovale k njegovemu uspehu in položaju game changer-ja.
 
Odnos dam – daš
Vsako podjetje ima lastno podjetniško kulturo, ki se izoblikuje na podlagi osebnosti zaposlenega kadra. Pri zaposlenih je ključno njihovo znanje, ki naj ne bo statično, temveč v nenehni fazi nadgrajevanja. Pošteni odnosi med zaposlenimi so tisti, ki zakrpajo napake, ki se lahko zgodijo vsakemu delavcu. V podjetju EDITOR ni avtoritarnega pristopa oz. kaznovanja za napake. Pomembno je zavedanje, da se iz napak lahko nekaj naučimo. Ključna igra odnosov v podjetju je razmerje dam – daš. Zaposleni se morajo zavedati, da morajo v podjetje nekaj vložiti (znanje, delo, dobro voljo, iznajdljivost, nenehno nagrajevanje itd.), če hočejo v zameno tudi kaj dobiti. Odnosi ne morajo temeljiti zgolj na pričakovanju, da boš nekaj dobil. Takšna igra v podjetju EDITOR dobro funkcionira. Več kot nekdo da, več dobi nazaj. Pri tem se ne gre samo za denar, ampak za kakršno koli obliko nagrajevanja – vsakdo od zaposlenih ima svojstvene lastnosti in vsakega izmed njih nagradijo na način, ki ga bo najbolj zadovoljil. Tomaž pravi, da zaupa v njegovo delovno ekipo, ki pelje stvari relativno samostojno, kar mu omogoča, da se lahko posveča novim projektom in novim priložnostim, nikakor pa ne umika iz podjetništva.
 
Start-up mentorstvo
Tomaž veliko sodeluje z različnimi institucijami, ki podpirajo širjenje znanja vitkega in agilnega podjetništva. Na Startup vikendu Nova Gorica, ki ga organizira Primorski tehnološki park, zaseda vlogo mentorja in člana komisije, predava na različnih krožkih podjetništva po Sloveniji, mentorira znotraj programa Go:global v sklopu Tehnološkega parka Ljubljana, v kratkem pa se je priključil tudi mentorski skupini centra CEED Slovenija, enostavnejšemu mentorskemu programu za podjetja ob njihovih začetkih. Tomaž priporoča v branje literaturo s področja vitkega podjetništva ter knjige različnih uspešnih ljudi, ki opisujejo preboj njihovih podjetij, saj meni, da se iz takšnih zgodb lahko veliko naučiš. V kolikor mu čas dopušča, se branja takšnega čtiva tudi sam poslužuje. Vse znanje, ki si ga je Tomaž nabral v njegovih podjetniških letih, služi, da se danes lažje in hitreje znajde. Vsekakor bi se za podjetništvo ponovno odločil. 
 
 

Koledar

Vsi dogodki


Startup novice

15. januar 2018 @Primorski tehnološki park
Prihajajo POPRI 2018
6. september 2017 @ Primorski tehnološki park
Začenjamo letošnji jesenski krog SK financiranja start-upov!

Vse novice
 
Želiš izvedeti, kako se vključiti v start-up skupnost goriške regije? Te zanimajo najsodobnejši podjetniški trendi in programi? Na katerih dogodkih ne smeš manjkati?
Prijavi se na Start:up Nova Gorica e-mail listo!